Acta Univ. Bohem. Merid. 2005, 8(1):51-54 | DOI: 10.32725/acta.2005.009297

KOMUNIKAČNÍ INVENCE V OBCHODNÍM PODNIKÁNÍ

Aleš Hes1, Ladislav Skořepa2
1 Czech University of Life Sciences Prague
2 The College of European and Regional Studies in České Budějovice

Podstatou komunikačních invencí je odměna zákazníkovi, kterou si sám sobě zákazník nákupem zboží nebo služby dává. Nejde tedy pouze o odměnu, kterou poskytuje podnik ve formě doplňkových služeb, ale je to odměna, která vzniká samotným vnímáním užitných vlastností výrobků a servisních služeb zákazníkem. Zákazník musí cítit radost z toho, že najde výrobek, který je v rovnováze s jeho nároky a vnímanými službami. Zabezpečuje se tím vysoká kvalita komunikační linie a dlouhodobý vztah mezi podnikem a zákazníkem.

Keywords: zákazník, komunikace, interakce, odměna, služby, nároky, kvalita

Communication inventiveness in business enterprise

The substance of communication inventions is the allowance to client, which the client gives to himself by buying the products or services. In this case, it doesn't deal not only for the allowance,which each firm offers in the form of additive services, but for the allowance, which arises by the feature product perception and duty service. The customer must feel the joy, that he will find a product, which is in balance with his demand and perceived services. High quality of communication line and long-duration relation between firm and customer is being ensured.

Keywords: customer, communication, interaction, allowance, services, demands, quality

Published: September 11, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Hes, A., & Skořepa, L. (2005). Communication inventiveness in business enterprise. Acta Universitatis Bohemiae Meridionalis8(1), 51-54. doi: 10.32725/acta.2005.009
Download citation

References

  1. WESLING, H.: Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM, Grada Publishing, Praha, 2003
  2. DOHNAL, J.: Řízení vztahů se zákazníky, Grada Publishing, Praha, 2002
  3. KOTLER, Ph., TRIAS DE BES, F.: Inovativní marketing, Grada Publishing, Praha, 2005

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.