Acta Univ. Bohem. Merid. 2009, 12(3):87-92 | DOI: 10.32725/acta.2009.043598
INDIVIDUÁLNÍ AUTOMOBILOVÁ DOPRAVA A JEJÍ ASPEKTY
- University of South Bohemia in České Budějovice
Automobilová doprava je nedílnou součástí každodenního moderního života. Naproti tomu stále větší množství aut na silnicích a dálnicích dopravu zpomaluje, silnice jsou přetěžovány, tvoří se kolony, tím se omezuje lidská mobilita. V neposlední řadě hustá doprava přináší mnoho špatných vlivů především pro životní prostředí a krajinu. Z tohoto důvodu je potřeba analyzovat individuální automobilovou dopravu, její aspekty, využití a problematiku. Souvislosti, které z výzkumu vyplynuly, jsou v mnohém alarmující.
Keywords: Individuální automobilová doprava, výzkum, dopady
The individual car transportation and its aspects
Automobile transport is integral part of everyday modern live. On the other hand all the time bigger quantity of cars on roads and motorways slows down the transport speed, road are overloaded, congested, thereby human mobility holds down. Last but not least heavy traffic bears much bad influence above all for environment and landscape. On that ground it's needed to analyze individual car transport, its aspects, usage and problems. Consequences, which have been found from research, are in many cases alarming.
Keywords: individual car transport, research, impacts
Published: September 26, 2012 Show citation
References
- VANĚČEK, D., KALÁB, D. Logistika: 2. díl. Řízení dodavatelského řetězce, doprava. 1. vyd., část 5.1., 5.2. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích : Zemědělská fakulta 2004. s. 56-59.
- Zásady dopravní politiky [online]. [cit. 2009-10-16]. Dostupný z WWW
- Ústav územního rozvoje [online]. 28. 02. 2008 [cit. 2009-09-21]. Dostupný z WWW
- Cenia [online]. [cit. 2009-10-19]. Dostupný z WWW.
- EISLER, J. Podniky a podnikání v dopravě. 1. vyd. Praha: VŠE v Praze. Podnikohospodářská fakulta, 2000. 171 s. ISBN 80-245-0111-2.
- Www.uur.cz [online]. 2005 [cit. 2009-10-19]. Dostupný z WWW:
- Ostatní dopravní řešení: Městské aglomerace [online]. 2008 [cit. 2009-10-19]. Dostupný z WWW:
- Marketingový výzkum v kostce. [online]. 2008 [cit. 2009-10-19]. Dostupný z WWW: http://www.marketingovenoviny.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=2363
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.