Acta Univ. Bohem. Merid. 2010, 13(1):115-118 | DOI: 10.32725/acta.2010.011441
PARTICIPACE AKČNÍ INTELIGENCE NA MOTIVACI K CELOŽIVOTNÍMU UČENÍ
- The College of European and Regional Studies in České Budějovice
Příspěvek se zabývá analýzou úlohy akční inteligence, využívající lidského intelektu i emocí v souvislosti s možností zapojování se do programů celoživotního učení. Synergický efekt je pak dále doplněn o složku motivačního přesvědčení, která podtrhuje smysl, účelnost a vlastní hodnotu dalšího vzdělávání se.
Keywords: Participace, motivace, akční inteligence, emoční inteligence, emoční potenciál, intelektuální potenciál, celoživotní učení (LL), synergický efekt, motivační přesvědčení, centra celoživotního učení (CCU), Mezinárodní klasifikace vzdělání (ISCED)
Participation of action intelligence in life-long learning motivation
The contribution is dealing with the analysis of the active intelligence role, using a human intellect as well as emotions referring to the possibility to take part in life-long learning programs. Synergetic effect is completing with the item of motivation persuasion which highlights the sense, usefulness and the value itself of further education.
Keywords: Participation, motivation, action intelligence, emotive intelligence, emotive potential, intellectual potential, life-long learning (LL), synergetic effect, motivation persuasion, life-long learning centres (CCU), International Standard Classification of Education (ISCED)
Published: September 27, 2012 Show citation
References
- Rozhodování žáků při volbě vzdělávací cesty a úspěšnost vstupu na trh práce. [online]. [cit. 2009-12-01]. Dostupný na: http://www.nuov.cz/uploads/MS_setreniabsazam08final_prowww.pdf.
- Školy - centra celoživotního učení. [online]. [cit. 2009-12-01]. Dostupný na: http://www.nuov.cz/univ2k.
- MEZINÁRODNÍ KOLEKTIV AUTORŮ: Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005. 144 s. ISBN 80-7178-556-3.
- NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. 270 s. ISBN 80-200-0592-7.
- BARTÁK, J. Od znalostí k inovacím. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. 190 s. ISBN 978-80-87197-03-5.
- SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál, 1999. 344 s. ISBN 80-7178-327-7.
- Zákon č. 179/2006 Sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání. [online]. [cit. 2009-12-28]. Dostupný na: http://aplikace.msmt.cz/PDF/PKsb061_06.pdf.
- Národní ústav odborného vzdělávání. Vzdělávání a kvalifikace v ČR. [online]. [cit. 2009-12-28]. Dostupný na: http://www.nuov.cz/vzdelavani-v-cr.
- CÉZAR, J. I zázrak potřebuje reklamu. Praha: Computer Press, 2007. 208 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
- MONROE, J. Ideální kariéra a zaměstnání. Osobní poradce pro výběr nejlepší práce a kariéry. Praha: Grada Publishing, 2007. 162 s. ISBN 978-80-247-1947-4.
- Svět personalistů. [online]. [cit. 2009-12-28]. Dostupný na: http://www.talentexperts.cz/svet_personalistu/?page=news&cat=7&detail=13.
- FORSYTH, P. Jak motivovat lidi. Praha: Computer Press, 2000. 121 s. ISBN 80-7226-386-2.
- DIVIŠOVÁ, H. Motivační faktory ke zvyšování kvalifikace v době celosvětové hospodářské krize. Acta Universitatis Bohemiae Meridionales, 2009, roč. XII, č. 1, s. 109-111. ISSN 1212-3285.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.