Acta Univ. Bohem. Merid. 2007, 10(1):43-47 | DOI: 10.32725/acta.2007.008430

ZNAČKA NA SPOTŘEBITELSKÉM TRHU MASA A MASNÝCH VÝROBKŮ

Ladislav Skořepa, Jiří Dušek
The College of European and Regional Studies in České Budějovice

Příspěvek je zaměřen na výsledky marketingového výzkumu vnímání značky největšího českého výrobce masa a masných výrobků Kosteleckých uzenin a.s. Cílem šetření bylo zjistit, jak vnímají čeští spotřebitelé tuto značku, s jakými hodnotami si ji spojují, jaká je její spontánní znalost a které skupiny výrobků si spotřebitelé pod touto značkou představují.

Keywords: spotřebitelský trh s masem a masnými výrobky, vnímání značky "Kostelecké uzeniny a.s."

Brand name on the buyers' market of meat and meat products

The article deals with results of marketing research, which was aimed for perception of brand name Kostelecké uzeniny a.s., which is one of the biggest producer of meat and meat products. The aim of research was to learn, how are perceived brand name Kostelecké uzeniny by Czech consumers, what expectations are joined with this brand name, what is spontaneous knowledge of brand name and which products are associated with the brand name.

Keywords: the buyers' market of meat and meat products, perception of brand name "Kostelecké uzeniny a.s."

Published: September 18, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Skořepa, L., & Dušek, J. (2007). Brand name on the buyers' market of meat and meat products. Acta Universitatis Bohemiae Meridionalis10(1), 43-47. doi: 10.32725/acta.2007.008
Download citation

References

  1. VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele. Praha: Grada Publishing., 2004. ISBN 80-247-0393-9.
  2. TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. O smyslu značky v energetice. Marketing a komunikace. 2003, roč. XIV., č. 2.
  3. PŘIBOVÁ, M., TESAR, G., a kol. Strategické řízení značky. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-38-X.
  4. VYSEKALOVÁ, J. Postoje české veřejnosti ke značce. Marketing komunikace. 2003, roč. XIV., č. 2, s. 10-13.
  5. VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0393-9.
  6. MAEHULOVÁ, M., VELČOVSKÁ, Š. Marketingový pohled na atributy značky. In Význam marketingu a obchodu pro zvyšování konkurenceschopnosti v rámci sjednocené Evropy. Ostrava: Repronis Ostrava, 2004. s. 117. ISBN 80-7329-076-6
  7. NAGYOVÁ, L. Trh mäsa a mäsových výrobkou z pohladu zákazníka a marketingových odborníkov. Zborník vedeckých prác. Nitra: SPU v Nitre, 2001.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.