Acta Univ. Bohem. Merid. 2010, 13(1):105-113 | DOI: 10.32725/acta.2010.010436
REGIONÁLNÍ ZNAČKY NA ÚZEMÍ JIHOČESKÉHO KRAJE A OCHRANA SPOTŘEBITELE
- University of South Bohemia in České Budějovice
Tento příspěvek navazuje na Interní grant č. 8/09 na téma "Regionální značky na území Jihočeského kraje a ochrana spotřebitele" a je také jedním z výstupů výzkumného záměru Zemědělské fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích pod evidenčním číslem MSM 6007667806/5/2 v části "Marketingové nástroje podpory regionálních trhů". Hlavním cílem tohoto příspěvku je seznámit s regionálními značkami, které jsou udělovány v Jihočeském kraji a také přiblížit výsledky z dotazníkového šetření, které se týkalo povědomí respondentů o těchto značkách a jaké mají s nimi zkušenosti jako spotřebitelé.
Keywords: regionální značky, ochrana spotřebitele, marketingový výzkum, reklamace
Regional brands in the South Bohemia and consumer protection
This paper continues the Internal grant 8/09 - Srbova on the theme "Regional brands in the South Bohemia and consumer protection" and is one of the output of the Faculty of Agriculture of South Bohemian University research in the part "Marketing implements of the backing of the regional markets". The main aim of this paper is to introdukce the regional brands in the South Bohemia and the results of the marketing research. This research focused on the consumer knowledge and experience with these regional brands.
Keywords: Regional brands, Consumer protection, Marketing research, Claim
Published: September 27, 2012 Show citation
References
- ASOCIACE REGIONÁLNÍCH ZNAČEK Značení místních výrobků, produktů a služeb. [online]. 2010 [cit. dne 2010-03-08]. Dostupné z WWW: http://www.arz.cz/o_znaceni.htm.
- CLEMENTE, M. Slovník marketingu: klíčové pojmy a termíny. Přel. V. Jungmann, L. Moselská. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004. ISBN: 80-251-0228-9. Přel. z: The Marketing Glossary
- Československá akademie věd - Ústav pro jazyk český. Slovník spisovné češtiny pro školy a veřejnost. 1. vyd. Praha: Academia, 1978. ISBN: 846821-001-78.
- HESKOVÁ, M. Category management. 1. vyd. Praha: Profess Consulting s. r. o., 2006. ISBN: 80-7259-049-9
- Chutná hezky. Jihočesky. TREFA a TERNO podporují nejchutnější jihočeské potraviny. [on line]. 2010. [cit. 2010-03-08]. Dostupné na World Wide Web: http://www.chutnahezkyjihocesky.cz/aktuality/udalost.php?id=6
- KELLER, K. Strategické řízení značky. Přel. M. Pěnčiková. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN: 978-80-247-1481-3. Přel. z: Strategic Brand Management (Pearson Education Inc., Prentice-Hall, 2003)
- KOPPE, P. Handelsmarken und Markenartikel: Wahrnehmungsunterschiede aus der Sicht der Marktteilnehmer, Band 18. Wien: Facultas Verlags- und Buchhandels AG, 2003. ISBN: 3-85428-432-2.
- KOTLER, P. Marketing management: analýza, plánování, využití a kontrola. Přel. V. Dolanský, S. Jurnečka. 9. přepracované vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN: 80-7169-600-5. Přel. z: Marketing Management - Analysis, Planning, Implementation, and Control (Prentice Hall, Inc., 1997)
- MEFFERT, H. Marketing & Management. Přel. G. Tomek, V. Vávrová. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN: 80-7169-329-4. Přel. z: Marketing-Management a Marketing Fallstudien (Gabler, 1993 a 1994)
- PROKEŠOVÁ, D. Tisková zpráva - Z našeho regionu (interní zdroj), Jednota, s. d. České Budějovice, 2009
- Regionální značky. Pro zájemce o značku [on line]. 2010. [cit. 2010-03-08]. Dostupné na World Wide Web: http://www.regionalni-znacky.cz/sumava/cs/pro-vyrobce/dokumenty/
- TOMANČÁKOVÁ, B. Ochrana spotřebitele v praxi se vzory a příklady. 1. vyd. Praha: Linde Praha a. s., 2008. ISBN: 978-80-7101-695-2.
- Všeobecná encyklopedie ve čtyřech svazcích. Díl 3. M-R. 1. vydání. Praha: Nakladatelský dům OP, 1997. ISBN: 80-85841-35-5 (váz.): 1189. 65
- Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v pozdějším znění
- Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník v pozdějším znění
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.