Acta Univ. Bohem. Merid. 2005, 8(1):51-54 | DOI: 10.32725/acta.2005.009297
KOMUNIKAČNÍ INVENCE V OBCHODNÍM PODNIKÁNÍ
- 1 Czech University of Life Sciences Prague
- 2 The College of European and Regional Studies in České Budějovice
Podstatou komunikačních invencí je odměna zákazníkovi, kterou si sám sobě zákazník nákupem zboží nebo služby dává. Nejde tedy pouze o odměnu, kterou poskytuje podnik ve formě doplňkových služeb, ale je to odměna, která vzniká samotným vnímáním užitných vlastností výrobků a servisních služeb zákazníkem. Zákazník musí cítit radost z toho, že najde výrobek, který je v rovnováze s jeho nároky a vnímanými službami. Zabezpečuje se tím vysoká kvalita komunikační linie a dlouhodobý vztah mezi podnikem a zákazníkem.
Keywords: zákazník, komunikace, interakce, odměna, služby, nároky, kvalita
Communication inventiveness in business enterprise
The substance of communication inventions is the allowance to client, which the client gives to himself by buying the products or services. In this case, it doesn't deal not only for the allowance,which each firm offers in the form of additive services, but for the allowance, which arises by the feature product perception and duty service. The customer must feel the joy, that he will find a product, which is in balance with his demand and perceived services. High quality of communication line and long-duration relation between firm and customer is being ensured.
Keywords: customer, communication, interaction, allowance, services, demands, quality
Published: September 11, 2012 Show citation
References
- WESLING, H.: Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM, Grada Publishing, Praha, 2003
- DOHNAL, J.: Řízení vztahů se zákazníky, Grada Publishing, Praha, 2002
- KOTLER, Ph., TRIAS DE BES, F.: Inovativní marketing, Grada Publishing, Praha, 2005
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.