Acta Univ. Bohem. Merid. 2005, 8(2):7-11 | DOI: 10.32725/acta.2005.015432
STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ PODNIKATELSKÝCH SUBJEKTŮ ČESKÉ REPUBLIKY V NOVÉM PROSTŘEDÍ
- Mendel University in Brno
Ve vědeckém příspěvku jsou uvedeny výsledky výzkumu MSM 6215648904, (Brno, 2005) v oblasti strategického rozhodování podnikového managementu se zaměřením na metody rozhodování, umožňující podniku reagovat na změny v podnikatelském prostředí. Výsledky výzkumu prokazují potřebu zdokonalování procesu strategického řízení s vyžíváním zásad znalostního managementu a s respektováním ekonomických a finančních souvislostí.
Předmětem podrobné analýzy je Bioveta, a.s. Ivanovice na Hané. Příspěvek navazuje na výsledky výzkumu autora uváděných ve vědeckých časopisech a konferencích, a to především IAES (Rome, 1998), (Vienna, 1999), (Charleston, 2000), (Paris, 2002), FŠI ŽU v Žilině (2003, 2004), PEF ČZU Praha 2002, 2003, 2004), FEM SPU Nitra (2002), Zemědělská ekonomika IV/2001 aj.
Keywords: strategické rozhodování, moderní metody řízení, znalostní management, chování podnikatelských subjektů
Strategical management of business subjects in the Czech Republic in new environment
In the paper are presented results of research MSM 6215648904, (Brno, 2005) in the area of strategical decision making with emphasize on methods of decision making which make to the company possible to react changes in entrepreneurial environment. The research results argue for the necessity of improvement of strategic management with using of principles of knowledge management and complying with economic and financial relationships.
In detail is analyzed the situation in Bioveta, Ltd. Ivanovice na Hané. The paper evolves results of author researches published in scientific journals and in conferences, especially IAES (Rome, 1998), (Vienna, 1999), (Charleston, 2000), (Paris, 2002), CAU PEF Pratur (2002, 2003), SAU FEM Nitra (2002, 2003, 2004), and Agriculture Economics IV/2001 and others.
Keywords: Strategic Decision Making, Modern Methods of Management, Knowledge Management, Economic Subjects Approaches
Published: September 14, 2012 Show citation
References
- DRUCKER, P., F.: Management Challenges for the 21st century. Management Press Praha, 1st reimpression, 2001. ISBN 80-7261-021-X.
- Gates, B.: Business at the Speed of Thought. Management Press Praha, 1999. ISBN 80-85943-47-2
Go to original source...
- DRDLA, M., RAIS, K.: Management of changes in the company. Computer Press Praha, 2001. ISBN 80-7226-411-7
- GATES, B.: Business at the Speed of Thought. Management Press Praha,1st reimpression, 2001. ISBN 80-7261-021-X
- GOZORA, V.: Adaptation of the Business Structure of the Agriculture-Food Complex to the European Market Structures In: International Scientific Days, Economic Department of the University in Nitra, 2001. ISBN 80-7137-715-5
- HRON, J.: Changes in Designing the Models of Business Subjects. In: International Scientific Days - Economic Department of the University in Nitra, 2001. ISBN 80-7137-715-5(a)
- HRON, J.: Sources of the Maintainable Economic Growth in the 3rd Millenium In: Change - an Opportunity for Development. Management Department at the Economic Department of the Czech Agricultural University in Praha. Kostelec nad Černými lesy, 2001. ISBN 80-213-0816-8(b)
- KOTLER, F.: Marketing Management. Grada Publishing, Praha, 1998. ISBN 80-7169-600-5
- SVOBODA, E.: Business Strategies of the Customer-Driven Economic Subjects. In: Company and Competitive Environment. Institute for Marketing and Trade at the Economic Department of the Agricultural-Forestry University in Brno, 1999. ISBN 80-7157-37
- SVOBODA, E.: Vertical Information Processes and Possibilities for Their Solution by the Company Management. In: Company and Competitive Environment. Institute for Marketing and Trade at the Economic Department of the Agriculture-Forestry University in Brno. Brno, 2000. ISBN 80-7157-460-0
- SVOBODA, P.: Formation of the Company Information System. A Thesis. Economic Department of the Agricultural-Forestry University in Brno. Brno,1999, page 145
- ŠIMO, D.: Theoretical and Methodological Issues of the Agriculture Marketing. In: Up-to-date Problems of the Agriculture Market. Economic Department of the University in Nitra, 2000. ISBN 80-8137-750-3
- WHITELAY, C.: Customer-Driven Company. Victoria Publishing, Praha, 1994. ISBN 80-85605-69-4
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.