Acta Univ. Bohem. Merid. 2006, 9(2):71-76 | DOI: 10.32725/acta.2006.022356

FAKTORY PODNIKOVÉ KULTURY A STRATEGIE ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V POTRAVINÁŘSKÉM PODNIKU

Martin Pech, Růžena Krninská
University of South Bohemia in České Budějovice

Článek pojednává o analýze podnikové kultury a jejím využití jako jednoho z nástrojů strategického řízení lidských zdrojů ve vybraném potravinářském podniku. Cílem výzkumu byla specifikace rozhodujících faktorů podnikové kultury, typologie podnikové kultury v souvislosti se strategií podniku v oblasti řízení lidských zdrojů. Silná podniková kultura může za určitých okolností suplovat podnikovou strategii, má pozitivní vliv na výkonnost organizace a posiluje motivaci zaměstnanců.

Keywords: podniková kultura, řízení lidských zdrojů, strategie lidských zdrojů, analýza faktorů podnikové kultury

Factors of corporate culture and strategy of human resources management in grocery company

The article deals with analysis of corporate culture and its profiting as one of implements strategy human resources management in chosen grocery company. The aim of research was to specify definite factors of corporate culture, typology of corporate culture connected to strategy of human resources management. Strong corporate culture can under certain circumstances compensate corporate strategy, has positive influence to efficiency of company and supports employees' motivation.

Keywords: corporate culture, human resources management, human resources strategy, analysis the corporate culture factors

Published: September 17, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Pech, M., & Krninská, R. (2006). Factors of corporate culture and strategy of human resources management in grocery company. Acta Universitatis Bohemiae Meridionalis9(2), 71-76. doi: 10.32725/acta.2006.022
Download citation

References

  1. LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I., a kol. Organizační kultura. Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada Publishing, 2004, 176 s. ISBN 80-247-0648-2.
  2. PECH, M. Podniková kultura a strategie řízení lidských zdrojů. (Diplomová práce). České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2006, 130 s.
  3. PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M. Firemní kultura: Síla sdílených cílů, hodnot a priorit. 1. vyd. Praha : Grada, 1993. 144 s. ISBN 80-7169-018-X

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.