Acta Univ. Bohem. Merid. 2008, 11(2):41-47 | DOI: 10.32725/acta.2008.017382
MOŽNOSTI TRŽNÍHO UPLATNĚNÍ BIOPOTRAVIN JAKO LOKÁLNÍHO PRODUKTU
- University of South Bohemia in České Budějovice
Cílem článku je prozkoumat další možnosti podpory uplatnění biopotravin na trhu. V článku jsou analyzovány vybrané výsledky dvou dotazníkových šetření. Předmětem zkoumání je zájem zákazníků a spotřebitelů o biopotraviny a o produkty označené některou regionální značkou. Výsledky naznačují spíše malou souvislost mezi preferencí biopotravin a preferencí produktů označených regionální značkou. Zároveň však existuje poměrně významný zájem zákazníků o lokální potravinářské výrobky.
Keywords: biopotraviny, lokální značení, regionální značka
Market opportunities for organic foods as a local product
The article aims to discover further means of promoting the organic food in the market. The article analyses some results of the two questionnaire surveys and explores the costumers' and consumers' interest in both organic foods and regionally branded products. At the moment, it seems to be there a low interrelation between organic products and products with a regional brand. At the same time, there is a quite high interest of costumers in local food products.
Keywords: organic food, place branding, regional brand
Published: September 21, 2012 Show citation
References
- Český trh s biopotravinami 2008. Moravské Knínice: Green marketing, 2008. ISBN 978-80-254-2032-4
- Český trh s biopotravinami 2007. Moravské Knínice: Green marketing, 2007. ISBN 978-80-239-9241-0
- HALWEIL, B. Home Grown.The Case for Local Food in a Global Market. Washington: Worldwatch Institute, 2002. ISBN 1-878071-66-1
- HAMPLOVÁ, L. České biopotraviny válcuje dovoz. iHNed.cz 4. 5. 2008 [online] [cit. 17. 11. 2008]. Dostupné na internetu: www
- KOTLER, P., NEBENZAHL, I. D., LEBEDENKO, V., RAINISTO, S. et al. Where is place branding heading? Place Branding Vol. 1, No.1, 2004 s. 12-35. ISSN 1744-070X.
Go to original source...
- LILLYWHITE, J. M., ALLISON, C. A. RODRIGUEZ, A. G. Regional Branding in a Global Marketplace. Report 21. Las Cruces: New Mexico Chile Task Force, 2005, 8 s.
- PAPADOPOULOS, N. Place branding: Evolution,meaning and implications. Place Branding Vol. 1, No.1, 2004 s. 36-49.
Go to original source...
- PETERSON, R., JOLIBERT, A. J. P. Meta-analysis of country-of-origin effects. Journal of International Business Studies, Vol. 26, No. 4, 1995, s. 883-896.
Go to original source...
- ROČENKA Ekologické zemědělství v České republice. Praha: Ministerstvo zemědělství ČR, 2008, 32 s. ISBN 978-80-7084-736-7.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.