Acta Univ. Bohem. Merid. 2009, 12(3):125-133 | DOI: 10.32725/acta.2009.049500
STRATEGIE MALÝCH A STŘEDNÍCH FIREM
- University of South Bohemia in České Budějovice
Článek se zabývá strategiemi malých a středně velkých firem, které hledají svou jedinečnou konkurenční výhodu. Provedený výzkum byl rozdělen do tří oblastí strategického řízení: strategie, vize a hodnocení procesů. Obsah článku se zaměřuje na konkrétní strategie sledovaných firem popsané pomocí případových studií. Výsledky vycházejí z projektu Národního programu výzkumu II MŠMT 2E06044: "Manažerský audit jako nástroj podpory trvale udržitelného rozvoje malého a středního podnikání".
Keywords: strategické řízení, strategie, procesy, malé a střední firmy
Strategy of small and medium enterprises
The paper deals with strategies of small and medium sized enterprises, which are searching for its unique competitive advantage. Research is classified into three domains of strategic management: strategy, vision and process rating. The content of paper is focused on tangible strategies of chosen firms, which are described in case studies. Results are based on research project No. 2E06044 "Managerial audit as a support tool for sustainable development of SMEs" sponsored by National Program of research II Ministry of education.
Keywords: strategic management, strategy, processes, small and medium enterprises
Published: September 26, 2012 Show citation
References
- BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997. ΙSBN 80-85943-41-7.
- DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha: C.H.Beck, 2001. ΙSBN 80-7179-603-4.
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 204 s. ΙSBN 80-247-0447-1.
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, 2008. 272 s. ΙSBN 978-80-247-2690-8.
- JODLOVÁ, O. Malé a střední podniky - výhody a nevýhody na trhu. Auspicia. Recenzovaný neimpaktovaný časopis zaměřený na oblast společenských a humanitních věd, 2009, roč. VI., č. 1, s. 32-38. ΙSSN 1214-4967.
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: H. Beck, 2002. ΙSBN 80-7179-578-0.
- KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. ΙSBN 80-247-0016-6.
- MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2007. 252 s. ΙSBN 978-80-247-1911-5.
- PORTER, E. M. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: The Free Press, 1980. ΙSBN 0-684-84148-7.
- PORTER, E. M. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ΙSBN 80-85605-11-2.
- ROLÍNEK, L. Hodnocení úrovně procesů ve vybraných MSP. In Firma a konkurenční prostředí 2008. Sekce: Management v novém prostřed. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, 2008a. s. 100-103.
- ROLÍNEK, L. Manažerský audit a hodnocení úrovně procesů v MSP. In Sborník ze semináře: Inovace výukových programů a možnosti jejich financování. Praha: Oeconomica, 2008b. s. 19-23.
- ŘEZANKOVÁ, H., HÚSEK, D., SNÁŠEL, V. Shluková analýza dat. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2007. ΙSBN 978-80-86946-26-9.
- STEJSKALOVÁ, I., ROLÍNEK, L., et al. Manažerský audit v malých a středních podnicích. 1. vyd. Praha: ASPI, 2008. 159 s. ΙSBN 978-80-7357-406-2.
- TCHIRKY, H., BUCHER, P. Der Weg zum zukunftsfähigen Unternehmen. New Management, 2003, 6, p. 25-31.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.